Olivia

Olivia

tisdag 6 januari 2015

Nyår

Nya året firades in med familjen Eng, och det var lika trevligt som alltid!
Trerätters meny hade jag och Liselott satt ihop, och den blev toppen! Var så mätt att jag knappt kunde stå upp efter för och varmrätt.




Förrätten var en jätte god minismörgåstårta kan man säga, med skaldjur och ostbågar runt om.

Varmrätten var rostats, potatis och jordärtskockgratäng med kantarellsås. Gud vad gott det var!

Min efterrätt var en mjölchokladpannacotta med en karamelliserad hallonsås över, den blev också värdigt god. Så god att jag inte hann fota den innan den låg i min mage ;-)


Den nya året firades in i lugn och ro, vi spelade spel både med barnen och vi vuxna, herrarna puffade och sen skålade vi i champagne och tittade på grannarnas fyrverkerier. Ala barn var uppe till närmare två!



2 kommentarer:

  1. Det var mycket trevligt som vanligt!! Men hur fort tiden gick det förstår jag inte. Men så är det väl när man har roligt. :)

    SvaraRadera
  2. I bra sällskap går tiden fort

    SvaraRadera